"jag berättar om flytten"

På tiden att jag berättade om våran flytt eftersom det verkar vara eftertraktat bland er läsare. Kan börja med att säga att min "låtsats" pappa. (förövrigt ogillar jag det ordet så mammas sambo låter bättre?) Min mammas sambo och mamma har separerat. Sorgligt kan jag väl säga. Blev en känslomässig flytt eftersom jag bott där sen jag var fyra, jobbigt att lämna mitt röd och vita rum, jobbigt att lämna vår hund vålle ♥. Ja jo, det var massa saker som var rätt jobbiga under en lång period, kan säga att jag nog mest försökte förtränga den där känslan jag hade inom mig, besviken, ledsen till och med lite rädd. Under en lång period verkade jag vara väldigt hård på ytan när jag egentligen bara ville krypa upp i mammas famn och höra henne säga "allt kommer lösa sig". Det gjorde jag inte, istället gick jag runt och var arg och ledsen.

Iallafall så hittade mamma ingenstans att bo, så vi mellanlandade i våra kusiners gamla hus i Bjärred
(där vi bor för tillfället aka mellanlandningshuset) Eftersom det var sagt att vi skulle flytta vid årskiftet så gjorde vi det. För någon vecka sen när jag var hos min barndoms kompis Tanja, ringde mamma på morgonen helt hysteriskt glad och sa att hon hittat en lägenhet som hon ville att jag och Joshua skulle följa med och kolla på. Jag fick en sån där bra känsla, en känsla som sa att detta skulle bli bra! Så vi körde iväg, tog med oss en av mammas vänninor och kollade på lägenheten. Det var skitbra! Och jag var glad bara jag fick det största rummet, och utan att ens behöva kämpa så sa mamma "klart detta ska vara ditt rum Alice" Så ja, nu är kontraktet påskrivit. I slutet på Januari flyttar vi igen! Men denna gången flyttar vi för att stanna. I'm happy. Och nu har jag äntligen insett att jag blivit tillräckligt gammal för att inte behöva klara mig genom saker här i livet med just de fyra orden "allt kommer lösa sig".


världens finaste vovve

Skrev inlägget igår, tog lång tid. Krävdes mod, för detta har faktiskt varit oerhört jobbigt för mig och min familj. Men ja, ni förtjänar att veta. So now you know! Hoppas ni blev nöjda, och ifall ni har frågor är det bara till att kommentera. Anyway, godmorgon nu sticker jag till Lovisa sen beger vi oss till skolan. Pöss

Kommentarer
Postat av: Nicole

Hej fina! Anade att det var nåt sånt. En liten fråga: Kunde inte sin mammas sambo flytta? Ni är ju ändå tre, du går i skola där, har en massa kompisar etc? Jättetråkigt men vad gör man när kärleken tar slut?



Tröstekramar!

2011-01-11 @ 09:43:34
Postat av: Anonym

keep on smiling, keep on shining <3

2011-01-11 @ 17:43:34
Postat av: Anonym

Alice, jag läser din blogg varje dag och jag tycker att din blogg är otroligt bra. Du är en fin och stark tjej som jag ser verkligen upp till.

Jag tycker att det är helt otroligt att du/ni klarar av flytten så bra, att du anpassar dig så bra efter miljön du befinner dig i. Keep up the good work!

Massor med kramar!

2011-01-11 @ 20:23:38
Postat av: Pia

Hej Alice.



Jag vill bara säga att du är otroligt duktig på att skriva och förmedla dina känslor. En klok och förnuftig tjej som dessutom har vackert leende !

Jag är helt övertygad att du, bror och mamma kommer att få lycka i ert nya boende.



Kram

2011-01-11 @ 21:43:51
Postat av: Marcusanneli

The spam is very bad everywhere. anyway really enjoy your site

2011-09-21 @ 07:55:51
URL: http://marcusanneli.blog-howto.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0